Neem ook een kijkje op onze schoolwebsite. http://bsdedroomhut.be/
Stille werktijd
Link ophalen
Facebook
Twitter
Pinterest
E-mail
Andere apps
In de klas verwerken we de inhoud op verschillende manieren. Soms werken we samen, per twee of in groepjes. Soms gebeurt het ook dat iedereen zelfstandig aan het werk gaat. Hierbij enkele foto's van geconcentreerde werkertjes...
Niet alleen tijdens het schoolproject, maar ook gewoon doorheen onze klaswerking werken wij heel vaak samen. Per twee, per drie, per vier. Om te rekenen, om te lezen, om te schrijven, om te knutselen, om spelletjes te spelen, om sociale vaardigheden te trainen,... In de Droomhut doen de kinderen heel veel samen!
Doorheen de lessen ijsbergrekenen leren we ook meten. Meten met concrete materialen en voorwerpen om van daaruit de link te leggen naar de maateenheden. We genoten van de frisse buitenlucht terwijl we in duo's de opdrachten verwerkten. Hoeveel grote stappen hebben we nodig om het wandelpad af te meten? Hoeveel kralenkettingen kunnen er in de schoolpoort? Hoeveel boekentassen moet ik leggen om de lengte van de klas te ontdekken? We deden een circuit voor de meter, de kilo en de liter.
Met de hele school werken we rond een project rond vriendschap, samenwerken, kriebelbeestjes. Op maandag 9 mei deden we klasdoorbrekende opdrachten binnen deze thema's. Het was een zalige namiddag met veel zon, lachende gezichten en helpende vrijwilligers. Geniet van enkele sfeerfoto's.
Reacties
Een reactie posten